Türk Halkbilimi Mezunları Ne Yapar?

Temmuz 24, 2011 169 Comments »

tercih Türk Halkbilimi Mezunları Ne Yapar?Türk Halkbilimi Bölümü mezunları ne yapar? Türk Halkbilimi Bölümü nezunları nerelerde çalışır? Türk Halkbilimi Mezunlarının İş İmkanı Nasıldır?

Bölümle ilgi bilgi sahibi olmak isteyen arkadaşlarımızın en çok merak ettiği soru bu. Ben Türk Halkbiliminden mezun oldum ne yapacağım? Bazı web sitelerinden arkadaşlarımız yorum yazmış kesinlikle bu bölümü tercih etmeyin. Bu insanlara neden Türk Halkbilimi bölümünü tercih etmeyelim sorusunu sorduğunuzda iş imkanı yok cevabını alırsınız.

Bu bölümü tercih edecekseniz en son düşünmeniz gereken şey iş imkanları ve mezuniyet sonrası durumunuzdur. Daha önceki yazımda da sadece puana bakarak tercih yapmayın demiştim. Kimse sizin kolunuzdan tutup hadi gel biz de çalış demez. Ya da gel şirketin başına geç yönetici ol demez. Bunları siz çalışarak elde edebilirsiniz.

 Türk Halkbilimi Bölümünü kazandınız. 4 yıl boyunca yan gelip yattınız. Size bir diploma verirler o kadar. O diplomaya sahip bu ülkede milyonlarca kişi var. Sizi farklı kılan nedir? Hiçbir şey…. Hangi bölümde olursa olsun sadece üniversite bitirmek için okursanız sonuç aynıdır.

Türk Halkbilimi bölümünü kazandınız, dilinizi geliştirdiniz. Projeler ürettiniz, yerel televizyon kanallarına programlar hazırladınız. Kısacası ben burdayım dediniz. Bunları yapın sonra da diyin ki iş yok !!! Ya da bu bölümde okumayın diye yazan arkadaşlarımıza sorun. Sen 4 yıl boyunca ne yaptın?

 Sizler bir okyanusta yüzeceksiniz. Uçsuz bucaksız bir dünya kültür.

Türk Halkbilimi mezunlarına gelin birlikte iş bulalım.

Çok iyi bir yazar olabilirsiniz. Çünkü bunun eğitimini alacaksınız. Tiyatrocu olabilirsiniz. Tiyatro metin yazarı olabilirsiniz. Belgesel yapımcısı olmamanız için hiçbir neden yok. Türk Halkbilimi bölümü öğrencilerinin yapmış olduğu çalışmaların hepsi bir belgesel tadındadır zaten. Turizm sektörüne yönelik her türlü faaliyeti gerçekleştirebilirsiniz. Sırtınıza bir kıl çadır alın. Antalyada bir otelin önüne oturun. Gelen turistlere ingilizce kukla gösteri yapın. Elinize bir topaç alın bunu çevirmeyi gösterin. Oteller için animasyon programlarıda hazırlayabilirsiniz. Bu eğitimlerin hepsini alacaksınız. Osmanlı Türkçesi gibi bir ders alacaksınız. Her yıl Tapu Kadastro Osmanlıca bilen kişiler alıyor. Bura da çalışmamanız için hiçbir neden yok. Reklamcılık üzerine eğitim alacaksınız. Televizyonlar reklam için ölüyor. Sizler çok iyi reklamlar hazırlayabilirsiniz. Takı ve tasarım üzerine yeteneğiniz varsa çok güzel işler çıkarabilirsiniz. Kütüphanelerde çalışabilirsiniz. Müzelerde çalışabilirsiniz. 

Türk Halkbilimi mezunu biri iş bulamıyorsa suç kesinlikle bölümle ilgili değildir arkadaşlar. Türk Halkbiliminde okutulan dersler konusunda ayrı bir yazı da sizler için yazacağım. Ama şunu hiçbir zaman unutmayın ne yaparsanız kendiniz yapacaksınız.

Hoca girip derse anlatıp çıkar ama siz çıkmayacaksınız. Nasıl olurda bunu günümüze uygulayabilirim, nasıl olurda bunu medyada kullanabilirim. Nasıl olurda bunu pazarlayabilirim gibi aklınızda 40 tilki dolaşmalı. Pısırık bir öğrenci olur, arka sırada not alır, sınava girip çıkarsanız 4 yıl sonra elinizde sadece diplomanız olur.

Türk Halkbilimi Mezunları Öğretmen Olabilir mi?

Türk Halkbilimi mezunlarının yapabileceği o kadar çok şey var ki. Öğretmenlik bence son çare olarak düşünülmelidir. Bunu bir derste Sayın Öcal Oğuz bize söylemişti. Türk Halkbilimi mezunları şu an için öğretmen olamaz arkadaşlar. Ama önümüzdeki yıllarda neler olur bunu kimse bilemez. Sizler 4 yıl sonra bana ne olacak diye soruyorsunuz. Yarın ne olacağını bilmiyoruz ki….  Bugün gözde olan bir bölüm 4 yıl sonra ne olur kimse bilemez.

Mezun olduktan sonra değil mezun olmadan önce neler yapacağınız önemli arkadaşlar.

Türk Halkbilimi bölümüyle ilgilil olarak Türk Halkbilimi Mezunu yazıyor yazısını da okumanızı öneriyorum.

Sitenin sağ tarafındaki canlı destek hattını kullanarak soru sorabilirsiniz.

Serkan GÜZEL

 

Benzer Yazılar

169 Comments

  1. ebrar 19 Ağustos 2011 at 14:17 - Reply

    benım el becerım yok bölümde zorlanırmıyım? yada rodya ve tv calısabilirmiyim ?

  2. admin 19 Ağustos 2011 at 14:24 - Reply

    Bu bölümü mü kazandınız

  3. seren 19 Ağustos 2011 at 14:37 - Reply

    ben bu bölümü kazandım ama radyo tv okumak istiyordum el becerim var zorlanmaycağımı düşünüyorum,bu bölümü okursam medyaya ilişkin ne iş yapabilirim?

  4. admin 19 Ağustos 2011 at 14:43 - Reply

    Öncelikle hayırlı olsun ailemize hoş geldiniz. Bu bölümde el yeteneğiyle hiç işinz olmayacak. Uygulama yapmayacaksınız. Medyaya en yakın sektörde okuyacaksınız. Radyo Tv çok daha iyi bir bölümde okuyorsunuz. Her türü soruyu sorabiirsiniz

  5. admin 19 Ağustos 2011 at 14:48 - Reply

    Gazi Üniversitesi Türk Halkbilimi Bölümünü Kazanan Arkadaşlarımız

    http://www.kulturelbellek.com/turk-halkbilimi-bolumunu-kazandim

    Bu sayfada merak ettiği soruları sorabilir.

  6. Ahmet 21 Ağustos 2011 at 22:54 - Reply

    Ben Ankara üniversitesi halkbilimi kazandım türk halkbiliminden farkı varmıdır yoksa sadece ismen mi farklıdır

  7. admin 22 Ağustos 2011 at 01:42 - Reply

    Öncelikle hayırlı olsun. Gazi Üniversitesi Türk Halkbilimi İle Ankara Ünv Halkbilimi arasında bazı farklar var.Gazi Ünv Türk Halkbilimi daha çok araştırmaya yönelik ve Türk Kültürü üzerinde yoğunlaşıyor.Ankara Ünv Halkbilimi biraz daha Edebiyat Ağırlıklı. Ders programları arasında da büyük farklar bulunuyor.

  8. meltem 22 Ağustos 2011 at 21:03 - Reply

    bncede süperrr yepyeni bi bölüm degerlendrmesini bilene…

  9. safure 22 Ağustos 2011 at 21:05 - Reply

    peki bu böümde hacet mi dersiniz gazii mi

  10. admin 22 Ağustos 2011 at 22:07 - Reply

    İkisini karşılaştırmak ne kadar doğru bilmiyorum fakat Gazi Türk Halkbiliminde ders çeşitliliği daha fazla. Halkbilimi bölümüne göre daha hareketli bir bölüm

  11. murat 14 Eylül 2011 at 22:33 - Reply

    tamam yazı güzel de her şeyy bu kadar kolay olmuyor. ben halkbilimi mezunuyum.evet haklısınız kimse kolundan tutup gel iş var demez ama devlet kanalıyla çalacağımm ben bu bolumu okudum iş var mı diyebileceğimm hiç bir yer yokk.fakültenin sitesinde bölümün iş imkanlarında hala özel ve devlet okullarında öğretmenlik yapabilir yazıyor. ben ilk başladığım gün de yarın ne olur belli olmaz yazıyordu 4 sene geçti hala hiç bie şey olmadı.

  12. admin 15 Eylül 2011 at 11:17 - Reply

    Murat Bey haklısınız. Fakat şöylede bir gerçek var. Türk Halkbilimi mezunları bence yeterli donanıma sahip olup mezun olmuyor. Yabancı dil bilen insan sayısı bir elin parmaklarını geçmiyor. Ayrıca girişimcilikte ne yazık ki yok. Devlet politikalarında büyük hatalar var. Bu hataların bedelinide çok ağır ödüyor bu ülke. İş işten geçtikten sonra dönüp bakacaklar biz nerde yanlış yaptık işte o zaman anlayacaklar.

  13. selim 15 Eylül 2011 at 22:05 - Reply

    Öncelikle bu bölümü kazanan arkadaşlara hayırlı olsun ama imkanı olan bir daha düşünsün ve yapabiliyorsa tekrar sınava hazırlansın. serkan kardeşim bazı konularda haklısın ama bir çok yerde de sana katılmıyorum. ben bir türk halk bilimi mezunu olarak şunu söylemeliyim ki bir halk bilimcinin çalışabileceği iş çok az hatta hiç yok senin bahsettiğin sektörlerde lise mezunu bir insan bile çalışabilir. insan bi kere önceliğinin olmasını özel olmasını ister işnin maalesef bölümümüzde bu imkan yok. evet insan kendini geliştirerek kendi çabasıyla bazı yerlere gelebilir zaten çaba gösteren kişi mutlaka kazanır. bu bölümü okuyacak arkadaşlara tavsiyem eğer maddi bir beklenti veya iş kaygınız yoksa okuması zevkli bir bölüm ancak omuzlarınızda taşımanız gereken yükler varsa bir kez daha düşünün derim?.

  14. murat 17 Eylül 2011 at 20:42 - Reply

    selim Bey’in yorumuna katılıyorum. kaybolan yıllar geri geri gelmiyor. kendini bu alanda geliştirmek isteyen arkadaşlar bölümü okumadan da bu işi yapabilirler. buraya yeni gelecek öğrencilerin bir sürü beklentileri olacak bunların hiç biri karşılanmayınca hayal kırıklığı yaşanıyor. sadece ögrenciler değil ailele de burada önemli anadolu ınsanı çocuğum üniversiteye gidiyo diyo yemiyo içmiyo çocuğuna gönderiyo ve o çocuk okul bittikten sonra sen şimdi ne oldun olum sorusuna cevap veremiyor.

  15. kimola 07 Ekim 2011 at 17:28 - Reply

    Merhaba,

    Açık söylemek gerekirse kurum değişikliği düşündüğüm zaman ilk geçmek istediğim kurumların başında Kültür ve Turizm Bakanlığı geliyor…Bu kurumda Folklor Araştırmacısı diye bir pozisyon var ve bunu araştırıp öğrendikten sonra 1 sene sınava hazırlanıp bu pozisyona geçme fikri aklıma yerleşti. Hatta kurumu arayıp bu pozisyonda çalışanlardan bilgi bile aldım, yıllardır folklor ile ilgilenirim bu bölümün de bana çok pozitif geldiğini söylemeliyim…İnternette gezinirken sırf bu bölüm için hazırlanmış bir site olduğuna da çok şaşırdım, teşekkür ederim hazırlayan kişiye … Umarım Halk Bilimi okuma fikrim çok çabuk aklımdan silinip gitmez :) Saygılar…

  16. admin 10 Ekim 2011 at 14:31 - Reply

    İlginiz için ben teşekkür ederim. Türk Kültürünü tanımak, tanıtmak ve aktarmak için bu siteyi açtım. İnşallah arkadaşlarımıza faydalı olacaktır.

  17. karcicegi 26 Ekim 2011 at 13:55 - Reply

    ben çok istemiştim bu bölümü…2003-2004 yılında girdim össye.o zamanlar 280 sözel puanla alıyordu ankara üniversitesi.şimdinin puanlarına baktım da yüksek gibi sanki.açıköğretimde de bu bölüm açılsa keşke.o zamandan beri merakım ve ilgim vardır bu bölüme hep.trtnin yaptığı gezelim görelimler,gez göz arpacıklar bunlarla ilgili sanırım.adım adım anadoluyu gezmek liseden beri içimdedir hep.zaten küçük bir fırsatta bile başka şehire gidip gezmeyi ihmal etmemeye çalışıyorum.şu an için gidip gördüğüm18 il var arşivimde.

  18. serkan 26 Şubat 2012 at 12:55 - Reply

    Öncelikle ellerine yüreğine sağlık Serkan kardeşim. Yazdıklarının tamamına katılıyorum. Ben A.Ü. Halkbilim mezunuyum. Tekrar dünyaya gelsen yine Halkbilim derim.
    Söylediğin gibi dört yıl içerisinde emek harcayan kesinlikle işsiz kalmaz.
    Arkadaşların söylediği gibi lise mezununun yapacağı işlerden de bahsetmiyorum. Kendinizi anlatmayı başardıktan sonra çeşitli sektörlerdeki bir çok patron bölüme hayran kalıyor. Yeter ki projeleriniz ve ürettikleriniz olsun.
    Bütün derslerin hakkını verin. Yabancı dil şansınız varsa mutlaka değerlendirin. Fotoğraf makinesi ve kamera kullanımını öğrenin. Montaj/kurgu öğrenin. Küçük çapta belgeseller yapın. Geniş konular seçmeyin. Memleketinizde derleme yapın. Fotoğraflayın ya da belgesel yapın, belediyenize pazarlayın. İlla ki parayla olması şart değil. Kendinizi fark ettirin yeter. Son zamanlarda kültürel tanıtım çok prim yapıyor haberiniz ola.
    Serkan arkadaşımızın da söylediği gibi yan gelip yatılırsa elde sadece diploma kalır. O da kendi başına fazla iş yapmaz.
    Herkese kolay gele…

  19. yasemin 18 Nisan 2012 at 13:16 - Reply

    ben hacettepe türk halkbilimi mezunuyum ancak bizim bölüm gazi ve ankara dan farklı.biz aynı zamanda edebiyat dersi gördük diplomamızda türk dili ve edebiyatı yazıyor halkbiliminin yanısıra.ben de pedagojik formasyon alıyorum edebiyat öğretmeni olabilmek için umarım bu yıl atanırım benim gibi hü mezunu var mı

  20. pamuk 22 Nisan 2012 at 20:02 - Reply

    ben de sırf öğretmen olablmek için hacettepe thb ye girdim ama son kararla formasyon da alamıyoruz ve bölümü bırakmayı düşünüyorum.bu bölüme girmek isteyen arkadaşlar mutlaka iyi araştırın ve ne istediğinize karar verin. ayrıca birçoğunun düşündüğü gibi kolay bi bölüm değil.

  21. salih 14 Haziran 2012 at 19:38 - Reply

    1 hafta sonra lys sınavlarına giricem ve inanılmaz Edebiyat aşığıyım.Okurken aynı zamanda bir gazetede köşe yazarlığı yapıyorum.Bu bölümdeki bütün özellikleri açıkçası kendime uygun buldum ama bir yandan tedirginliğim var.Ayrıca Turizm ede ilgim oldukça fazla.Bana yardımcı olmanızı istiyorum…

  22. Kültürelbellek 14 Haziran 2012 at 20:16 - Reply

    Şimdiden hayırlı olsun. Size hangi konuda yardımcı olmamı istiyorsunuz? Sizi tedirgin eden şey nedir

  23. selma 17 Haziran 2012 at 12:54 - Reply

    bende edebiyat öğretmeni olmak istiyorum fakat puanlarım tutmayacak o yüzden hacettepe türk halkbilimini yazıcam öğretmen olma şansımız yüksek mi bu formasyonu almak zor muuu??

  24. Kültürelbellek 17 Haziran 2012 at 16:35 - Reply

    Hacettepe Türk Halkbilimi mezunları en son formasyon alamıyordu. Şimdi durumlarını bilmiyorum. Fakat öğretmen olmanız gerçekten çok zor.

  25. serpil 11 Temmuz 2012 at 22:58 - Reply

    merhaba.. ben hacettepe h.b okumak istiyorum ve yorumlardan da gördüğüme göre edebiyat da geçiyormuş. peki bu bölümü bitirdiğimizde edebiyat öğr.olabilmemiz kolay olabilir mi?

    • Kültürelbellek 11 Temmuz 2012 at 23:28 - Reply

      Merhaba; Hacettepe üniversitesinin halkbilimi bölümü, gazi ünv türk halkbilimi bölümüne göre biraz daha avantajlı görünüyor. Hacettepe ünv bitirip Edebiyat öğretmeni olan birini hiç duymadım. Bu çok zor bir ihtimal. Şöyle bir yol izlenebilir bu bölümlerde çift anadal yapma imkanı var. Mesela Gazi ünv türk halkbilimi bölümünü okurken sanat tarihi bölümünü de okuyabiliyorsun bu ilerde size bir şans olabilir.

  26. serpil 14 Temmuz 2012 at 10:00 - Reply

    peki hacettepe ünv.türk h.b bitiren öğrencinin diplomasında türk edebiyatı yazıyor mu? bir de ben bu bölümü bitirdiğimde edebiyatla ilgili nasıl bir işe yönelebilirim?

    • Kültürelbellek 14 Temmuz 2012 at 10:19 - Reply

      Hacettepe ünv Türk Halkbilimi bölümü diplomasında; Turk Dili ve Edebiyati Bölümü Türk Halkbilimi Anabilim Dali olarak yaziyor. Formasyon aldiktan sonra ogretmenlik yapabiliyorsun. Bizim mezunlarin bircogu ogretmenlik yapiyor. ( Bölüm Başkanının yazdıklarını aynen aktarıyorum)

  27. eda 27 Temmuz 2012 at 13:14 - Reply

    YARDIM EDİİİN!!!
    Merhabalar.tercıhımı yapmak uzereyım.hacettepe yada gazı de thb okuyacagım.yaptıgım arastırmalarda ıyı dıyende war kotu dıyende.fakat agır basan taraf ıyı dıyenler.ben cok kararsızım acıkcası ıs bulamamak konusunda bıraz korkum war.aktıf bı kısılıgım war.gercekten bu dedıklerınızı yaptıgımda ıs bulacaksam hıc korkmam kendıme guwenıyorum.bu bolumede guwenmelı mıyım?aılem bu bolume karşı.mezun olduktan sonra onlara ıssız kaldım dıyecegımı dusunmek korkutucu.lutfen yardımcı olun.

  28. Kültürelbellek 27 Temmuz 2012 at 13:22 - Reply

    Merhaba bir bölümün iyi veya kötü olması bence söz konusu değil. O bölümü iyi yapan öğrencileridir. Bu bölümden hiçbir şey olmaz diyilen birçok bölüm mezunu en iyi ünv bitirenlerden önce iş bulup çalışabiliyor. Bu soruyu soranlara hep şunu diyorum. Kesin iş garantisi olan bir bölüm biliyorsanız Türk Halkbilimini yazmayın. 4 Yıl sonra siz mezun olunca hemen iş bulabileceğiniz yer varsa yazın. Aileler şunu hesaba katmıyor. 4 yıl sonra ne olacağı. Bugün çok popüler olan bir bölümün 2 sene sonra kimse yüzüne bakmıyor. Sizler 4 yıl sonranın kararını şimdiden veriyorsunuz. Bu ülkede en fazla değişen şey eğitim sistemi. Halk kültürü dersi diye bi ders var bu ders okullarda zorunlu olursa öğretmen olmamanız için hiçbir neden yok. Ayrıca yapmış olduğunuz tercih listesini gönderirseniz ben size türk halkbilimi ile diğer bölümler arasında karşılaştırma yaparım. Bilmiyorum daha nasıl yardımcı olayım.

  29. eda 28 Temmuz 2012 at 20:40 - Reply

    YARDIM EDİN!!!
    Öncelıkle dıkkate alıp cevap werdıgınız ıcın cok tesekkurler.soyledıklerınızde cok haklısınız ama annemı bı turlu ıkna edemıyorum.ben bu bolumu sımdıden cok sevdım.tercıhlerımı sırayla yazıyorum lutfen bır fıkır werın.1.hacettepe thb 2.gazı thb 3.kirikkale tarih 4.bolu tarih ws. Dıgerlerıde tarih.. Hocalarım dısarıda tarıh okumaktansa ankarada thb okumamın daha ıyı olacagını soyledıler.sızcede oylemı?bırde yarın tercıh yapacagım ama gazı hacettepeye gore daha avantajlı sanırım.dersler arastırmalar ws. Ama etraftan duydugum kadarıylada unı.olarak hacettepe daha ıyıymıs.kafam cok karısık.Sızce hacettepeyı tercıhımden cıkarmalımıyım???

  30. Kültürelbellek 28 Temmuz 2012 at 20:56 - Reply

    Bu site Türk Halkbilimi öğrencilerinin sesi olmak için kuruldu. Onların yapmış olduğu çalışmalar bu sitede yer alıyor. Ayrıca sizlerde bu bölümlerde okursanız bu siteden çok fazla faydalanacaksınız. O kadar çok Tarih Bölümü mezunu var ki. Ben Tarih yazmanızı istemem açıkçası. Tarih de yazmazsanız tercih edilecek bölüm kalmıyor bunu da biliyorum. Hocalarınıza bu konuta katılıyorum. Büyük bir şehirde Türk Halkbilimi bölümü okumak tarih okumaktan çok ama çok iyidir. Üniversite olarak da bölüm olarak da Hacettepe Üniversitesi bir adım önde geliyor. Ayrıca Hacettepe Türk Halkbilimi mezunları edebiyat öğretmenliği de yapabiliyormuş. Hacettepe Üniversitesini kesinlikle tercihten çıkarmayın. Ayrıca iyi ve kötü üniversite yoktur. Ülkemiz üniversiteleri bina olarak genelde değerlendiriliyor. İsterse derme çatma bir yer olsun ama bilim üreten yerler olsun. Hacettepe, Gazi gibi üniversiteler çok köklü üniversiteler. Ayrıca bu üniversitelerde çok ama çok kaliteli hocalarda bulunuyor. Gönül rahatlığıyla yazabilirsiniz. Şimdiden hayırlı olsun.

  31. eda 28 Temmuz 2012 at 21:29 - Reply

    YARDIM EDİN!!!
    Cok tesekkurler ıcım rahatladı gercekten sagolun.buraya ulasamadım ıletısım bolumunde bır soru daha sormustum.kayserı ercıyes radyo tw yi tercıhlerıme eklemelı mıyım sizce?hocalarım tarıh ıcın ne soyledılerse ank.dısında radyo tw okumak ıcınde aynı seyı soyledıler.kucuk sehırlerde radyo tw ıcın cewre edınmen zor dedıler.pekı sızce nedır?cevabınızi ıletısım bolumune yazarsanız cok ıyı olur buraya zor ulasıyorum.cevap ıcın sımdıden tesekkurler.

  32. cihan 18 Ağustos 2012 at 13:37 - Reply

    hayırlısıyla hacettepe türk halk bilimi geldi inşallah kayıtlar için bi kaç gün sora ankaradayız bakalı bizi ne gibi zorluklar bekliyor…. ve hacettepe kazanan arkadaş varsa burdan bi mesaj atarsa sevinirim en azından gitmeden önce birbirimizi tanırız…..iyi günler…

  33. burcak 25 Ağustos 2012 at 10:16 - Reply

    merhaba ben de hacettepe türk halk bılımını kazandım bu sene..rehber ögretmenımın tavsıyesı üzerıne bu bölümü yazdım ama ınsanlar bu bölümün ne demek oldugunu sorunca tam bı acıklama yapamıyorum..

  34. Kültürelbellek 25 Ağustos 2012 at 15:08 - Reply

    Merhaba; Öncelikle hayırlı olsun. 4 yılı çok iyi değerlendirmeye bakın. Bu sorunuza kısa bir cevap verip geçiştirmek olmaz. Bu konuyla ilgili bir yazı yazıp paylaşmak en doğrusu olacaktır. Haklı olarak bölümü çok iyi tanımadığınızdan cevap veremiyorsunuz. En kısa sürede yazıyı siteye ekleyeceğim.

  35. sibel 29 Ağustos 2012 at 08:36 - Reply

    s.a. ben ank gazi türk halk bilimi kazandım.gerçekten çok endişelerim var.bu bölümü okudutan sonra gerçekten iş imkanı bulabilecek miyiz yoksa sadece üniv.okumuş mu olcağız.ben her zaman azimli ve atılımlı bir şeyler için çaba göstermişimdir ama sadece bunlar bu bölüm için yeterli mi şimdiden cevapladığınız için tşklr…

  36. Kültürelbellek 29 Ağustos 2012 at 08:49 - Reply

    as öncelikle hayırlı olsun. Endişe duymanız çok doğal bu endişeyi hepimiz duyuyoruz veya duyduk. Sadece Türk Halkbilimi bölümü için değil şu anda Fen Edebiyattan formasyonu kaldırdılar. Bu ne demek Fen Edebiyatları tercih eden herkes okumadan işsiz demek. Ülkemizde okuduğun üniversiteyle ilgili iş bulma imkanı çok düşük. Bunların hiçbirini düşünmeyin siz azim ve çalışkanlığınızı üniversiteye taşıyın. Elinizden gelenin en iyisini yapın, fırsatları değerlendirin ondan sonra işi düşünün. Şimdiden bunları düşünürseniz kendinizi derslerinize ve okula veremezsiniz.

  37. hatice 16 Eylül 2012 at 18:54 - Reply

    selam hacettepe üniversitesi türk dili ve edebiyatı bölümü türk halkbilimi 2007 mezunuyum 5 yıl dershanede öğretmen olarak çalıştım formasyon almak istiyorum alabilir miyim beni aydınlatırsanız çok sevinirim

  38. Kültürelbellek 17 Eylül 2012 at 08:37 - Reply

    Fen Edebiyat fakültelerinden formasyonu kaldırdılar. Yani Fen Edebiyat mezunu hiç kimse formasyon alamıyor.

  39. sinan 23 Aralık 2012 at 21:17 - Reply

    kesinlikle hacettepeyi tercih etmeyınız. ismine aldanıpta gelmeyınız. Ben Türk Halkbilimi 2.sınıf öğrencisiyim. Geldiğime gelecegime pişmanım. Eğitim hele ki bizim bölümde çok kötü.Paso bişeyler aldırırlar. Sakın ha sakın gelmeyın derim.

  40. FATİH 03 Ocak 2013 at 17:10 - Reply

    sayın admin : ben meslek lisesi çıkışlıyım türk halk bilimi bölümüne girebilirmiyim?? şimdiden teşekkürler.

  41. Kültürelbellek 04 Ocak 2013 at 09:38 - Reply

    Üniversite sınavına girip gerekli puanı aldığınız taktirde tabiki girebilirsiniz. Herhangi bir ayrım söz konusu değil.

  42. ozan 27 Ocak 2013 at 13:54 - Reply

    Bu bölümü tercih edeceklerin en son düşüneceği şey iş olmalı diye yazmışsınız, ne kadar da basite alıyorsunuz iş konusunu.Bana göre bu bölümü tercih edenlerin % 95′i belki bu bölüm diğer bölümlere(tarih. gazetecilik vb.) oranla daha kısa sürede iş bulurum düşüncesi yatar. Sorun soruşturun o zaman bana hak verirsiniz. Şahsen ben de onlardan bir tanesiyim. 2007 yılında Ankara üni. dtcf halkbilim bölümünü kazandım.2011 yılında mezun oldum iş bulmadım şu anda ücretli öğretmenlik yapıyorum yani anlayacağınız gündelik ve geçici iş yapmak zorunda kalıyorum. Peki ne oldu dört sene boyunca? Türkiye’nin önde gelen üniversitelerinden birinden mezun oldum,çok şey öğrendim, edindim ama maalesef bunlar karnını duyurmak için yeterli bir yöntem olmuyor.Üniversitede çalışın diyorsunuz, dört yıl boyunca kendinizi geliştirin diyorsunuz iyi güzel diyorsunuz da şu anda dört üniversite mezun veriyor bu alanda.Hepimizin üniversitede çalışma lüksü var mı sizce? tabi ki hayır sizin yaptığınız sadece halkı bölümü tercih etmeye yönelmektir.Bunun yerine öğrencileri,öğretim görevleri ve üniversiteleri örgütleyip bölüm mezunlarına iş alanı yaratılması için gerekli kurum ve kuruluşlara baskı yapmak ve sesin duyurulması için çeşitli etkinlikler düzenlemektir.Yoksa bölümü tercih edip de sonra mezun olan arkadaşları hüsrana uğratmaktan başka bir şey yapmazsınız. Sakın yanlış anlamayın, bölümü kötülemek için yazmadım,sadece mezun olunca böyle bir realitenin var olduğunu söylemek istedim.Umarım bölüm adına en kısa sürede bir gelişme olur da hepimiz istihdam olanağı buluruz, tek temennim bu!

  43. Kültürelbellek 28 Ocak 2013 at 08:02 - Reply

    İyi güzel söylüyorsunuzda sesimizi duyurmak için en etkili yol internet bakın bakalım kaç yazı bulabileceksiniz. Benim yazdığım yazılar dışında bu konuyla ilgili yazı bulamazsınız? Bu bölüm mezunları iş bulamıyor o zaman bölümü kapatalım düşüncesi daha mı sağlıklı. Mezuniyet sonrası iş bulunamayan tüm bölümleri kapatalım o zaman?

  44. hü.thb 28 Ocak 2013 at 21:05 - Reply

    arkadaşlar yanlış bilgilendirmeler var rica ediyorum bilmeyenler konuşmasın sırf kendilerini tatmin etmek için ya da hatalarını kapatmak için yanlış bilgiler yazmayınız. işin aslı şudur; hacettepe üniversitesi Türk Halkbilimi Anabilim Dalı H.Ü T.D.Edebiyatı bölümü altında çalışma yapmaktadır hatta hocaları bile ortaktır h.b öğrencileri 2012 yılına kadar çok rahat ortalamalarını tutturup formasyon alabiliyor çok rahat ta atabiliyordu ama 2012 yılı girişliler den itibaren bu tüm edebiyat bölümlere olduğu gibi haklbiliminde de degişti hatta hiç edebiyat bölümü artık formasyon alamıyor yani felsefe sosyoloji gibi alanlara 2012 yılı dahil giriş yaptıysanız formasyon alamayacaksınız demektir 2012 yılı kayır döneminde kıyamet kopmasına rağmen formasyon olmayacak kaltı denilmesine rağmen 2012 yılında giriş yapım formasyon bekleyen arkadaşlara anlam veremiyorum siz bile bile geldiniz arkadaşlar ve şimdi de burda bölüm hakkında ileri geri konuşuyorsunuz lütfen dikkat ediniz yanlış bilgilendirme yapmayınız.

  45. cenk 14 Mayıs 2013 at 23:00 - Reply

    Bırakın insanlara umut vermeyi. Kim bu bölümden iş bulmuş. Lise mezunu ol ingilizce öğren, Belediyelerin açtığı çeşitli kurslara git istediğin yerde iş bulursun. Ancak kesinlikle bu bölümü okumayın. Zaman kaybı olur.İnsanları kandırıp zamanlarını çalıyorlar sadece zaman değil paralarını da.

  46. semih 02 Temmuz 2013 at 14:23 - Reply

    merhabalar yüksek ihtimalle gazi üniversite Türk h.b yada cumhuriyet üni. Türk H.b gelicek şunu merak ediyorum insanlarla iletişimimde herhangi bir proglemim yok ama zamanınım çocugu yanlız ve odamda yabancı dizi ve film izliyerek geçiriyorum çokda girişken biri sayılmam bu bölümü okursam bu yönleririmi bana negatif bir sonucu olurmu ?

  47. kulturelbellek 02 Temmuz 2013 at 14:30 - Reply

    Merhaba; Mutlaka üniversite hayatınız bu kadar sönük geçmeyecektir. Birçok etkinlik ve programa katılacaksınız. Girişken olmak zorundasınız. Türk Halkbilimi öğrencinin girişken olmamak gibi bir şansı kesinlikle yok.

  48. Anonim 03 Temmuz 2013 at 00:28 - Reply

    Bu bölüm hakkında kesin bilgi istiyorum yazmayida düşünüyorum yorumlarınız nedir ? Kendime güveniyorum

  49. kulturelbellek 03 Temmuz 2013 at 06:22 - Reply

    Bu bölüm hakkında kesin bilgi istiyorum ne demek?

  50. ilknur 04 Temmuz 2013 at 13:08 - Reply

    Tapu kadastro Türk Halkbilimci almıyor arkadaşım iş sıkıntısı olan bir bölüm tabikide edebiyat fakültesinin hepsinde bu sorun var aynı şekilde eğitim fakülteside Osmanlı Türkçesi bilmeniz sizin kütüphanelerde çalışmanızı kolaylaştırır çevirmenlik yaparsınız ki edebiyat fakültesindeki bölümlerin çoğuda Osmanlı Türkçesi dersini görür bu bölümde kesin şunu olacağım diyemessiniz tabi devlet memuru kısmını kasdediyorum kpss ile tabikide hakkımız var ancak kaç kişi aldıklarıda belli eğer ilginiz varsa yazın masalcı, meddah vs şeyler olabilrsiniz dil bilmeniz önemlidir ingilizce özellikle Hacettepe’de ingilizce o kadar sıkıntılı değil ama Gazi’de önemlidir ki yüksek lisans düşünüyorsanız reklamcı vs bunları olmak isdiyorsanız Halk Bilimi bana göre şart değil veya tiyatrocu düzgün araştırın arkadaşlar aslında zevkli bir bölüm.Bölümün önüde açılmaya başladı zaten 6.sınıflara seçmeli ders olarak konuldu ancak hiçbir şey belli değil belki ilerde öğretmenlik verilebilir bir ihtimal düşükte olsa benim düşüncelerim bunlar.

  51. kulturelbellek 04 Temmuz 2013 at 13:26 - Reply

    Bu yazı 2 yıl önce yazıldı. Söylediklerinizde haklısınız. Zaman bulur bulmaz Türk Halkbilimi bölümündeki son gelişmeleride yazacağım.

  52. anonim3 04 Temmuz 2013 at 14:46 - Reply

    merhaba ben lys’ ye girdim ve Türk halk bilimi bölümü için gerekli puanı aldım tercihlerde de bu bölümü yazmayı düşünüyorum fakat bu yorumlar kafamı çok karıştırdı iş imkanı var mı yok mu anlamadım tabi ki bu bölümle değil benimle alakalı ama yorum yazan arkadaşlar hiçte öyle olmadıklarını söylemişler sizce bu bölümü yazıyım mı , iş imkanları hakkında biraz bilgi verir misiniz?

  53. kulturelbellek 05 Temmuz 2013 at 05:55 - Reply

    Merhaba; sorunuza şöyle cevap vereyim. Kesin iş imkanı sunan bir bölüm varsa, bundan 4 yıl sonrada o bölüm size imkanı sunacaksa onu tercih edin.

  54. Veysi 05 Temmuz 2013 at 11:09 - Reply

    Araştırma alanında çalışabilirmiyiz

  55. kulturelbellek 05 Temmuz 2013 at 11:16 - Reply

    Kpss atamalarıyla çeşitli kuruluşlara 10 tane folklor araştırmacısı atandı. 4 yıl sonra bu sayı ne olur, ya da atamalar devam eder mi orasını kimse bilemez.

  56. Veysi 08 Temmuz 2013 at 18:39 - Reply

    Üniversite de prof. ,doç. olmak için torpil gereklimidir

  57. Ayse 08 Temmuz 2013 at 21:10 - Reply

    merhaba, 35 yasindayim,bir cocuk annesiyim. Lys den TS1 siralamam 52000 ve ders programi yogun degildir umidiyle halk bilimini yazmak istiyorum. (acikcasi ilgim de var) Edb/ da dusunuyorum fakat zor olabilir diye kararsizim. Amacim keyifle istedigim bir bolumu bitirmek. Tarih, Edb., Halkbilim siz olsaniz hangisini secerdiniz ve Ankara univ. mi? Gazi mi? fikir verirseniz sevinirim.

    • kulturelbellek 09 Temmuz 2013 at 06:49 - Reply

      Merhaba; Türk Halkbilimi bölümü diğer bölümlere göre biraz daha zordur. Özellikle araştırmalar için bir hayli zaman ve enerji gerekebilir. Ben olsam Türk Halkbilimini tercih ederim. Üniversite seçimi konusunda ise Gazi Üniversitesini düşünebilirsiniz.
      Ayrıca; Bizim birlikte okuyan Sevim Ablamız vardı. Yaşça bizden büyüktü. Evliydi ve çocukları vardı. Buna rağmen bölümü dereceyle bitirdi. Kısacası insan isterse herşeyi başarabiliyor.

    • Ayse 29 Temmuz 2013 at 14:56 - Reply

      Merhabalar, oncelikle 9 Temmuzda ki cevabiniz icin cok tesekkurler. Gazi Turk Halkbilimi bolumunu kazandim, Sizin eski mezun oldugunuzu biliyorum ama belki fikriniz olur. Acaba ilk yilin ders saatleri yogun olur mu? ve zorunlu ingilizce var mi?

      • kulturelbellek 30 Temmuz 2013 at 01:47 - Reply

        Merhaba hayırlı olsun. Zorunlu ingilizce yok. İlk yıl dersleri çok zor değildir. Dersleri düzenli takip ederseniz sınavlara girmeden önce bir iki saat çalışmanız bile yeterli olacaktır. Türk halkbilimi bölümünde okuyan arkadaşlarımızın 4 yıl boyunca neler yapması gerektiğiyle ilgili bir yazıyıda yazıp sizlerle en kısa sürede paylaşacağım.

  58. öğrenci 08 Temmuz 2013 at 23:18 - Reply

    Ankara Üniversitesi mi Gazi Üniversitesi mi yoksa Hacettepe Üniversitesini mi tavsiye edersiniz? ?

    • kulturelbellek 09 Temmuz 2013 at 06:50 - Reply

      Sonuçta bu üniversiteler Türkiyenin en iyi üniversiteleri, hangisini isterseniz, kafanıza hangisi daha çok yatıyorsa onu tercih edin.

  59. nur 14 Temmuz 2013 at 10:34 - Reply

    merhaba bu bolumu de tercihlerıme yazmayı dusunuyorum btrınce formasyonla ögretmen olabiliyor muyuz edebiyat ögretmenı yoksa bu bölümde cıft anadal yapıp turk dili ve edebiyatı okuyabıır mıyım bu ts1 turk dili ve edebiyatı ts2 oldugu ıçın olmaz mı yoksa

    • kulturelbellek 14 Temmuz 2013 at 14:29 - Reply

      Merhaba; Formasyon şu an için yok. Dolayısıyla öğretmen olma şansınızda yok. Çift anadal konusunda kesin bir şey söyleyemem. Üniversitenin kendi aldığı kararlarla şekilleniyor.

  60. nur 26 Temmuz 2013 at 13:54 - Reply

    merhaba gazı turk halkbılımı bölümünü kazandım yorumları okudugumda hacettepe unı. de bu bölümden mezun olanlar edebıyat ögretmenı olabılıyor dyorlar formasyonda gerı geldı yanı sımdı gazıde bu bölümü okuyanlar oğr. olamyor mu onu anlayamadım aydınlatırsanız sevınırım

    • kulturelbellek 26 Temmuz 2013 at 20:03 - Reply

      Gazi Üniversitesi Türk halkbilimi bölümünden mezun olanlar edebiyat öğretmeni olamıyor. İlköğretimdeki halk kültürü dersi zorunlu hale gelirse, formasyon alabilirler ve öğretmen olabilirler fakat şu an için öyle bir ihtimal yok.

  61. Gizem 15 Ağustos 2013 at 19:28 - Reply

    Merhaba , ben ilk tercihlerimde istediğim bölümü (Edebiyat) tutturamadım. Diğer yorumları ve yazdıklarınızı okudum biraz araştırdım. Gerçekten Hacettepe’de okuduğumuzda edebiyat öğretmenliği için şansım olur mu? Taban puanları değişmiyormuş ek tercihlerde , eğer bu bölümden öğrenci alımı yapılırsa edebiyat öğretmenliğine yönelmemiş olsam bile bu bölümde okuduğum için pişman olur muyum ? Sözelciyim zaten başka bir düşüncem yok edebiyatla ilgili şeyleri seviyorum ama bir bilgim de olmadığı için kararsızım.

  62. Açelya 29 Ağustos 2013 at 19:01 - Reply

    Merhaba,
    Ben Türk Dili ve Edebiyatını bu yıl mezun oldum. Yüksek lisans için Gazi üniversitesinde açılan Türk Halk Bilimi programına da başvurdum ve yazılı sınava girmeye hak kazandım. Puanım başvuranlara göre yüksek. Muhtemelen kazanırım ama kafamda çelişkiler var. Başka üniversitelerde bu bölüm yok. Ben doktoraya başvurduğum zaman başka üniversitelere başvuramayacak mıyım? Tek üniversite seçeneği benim doktoraya yerleşme ihtimalimi düşürür. Araştırma görevlisi alımı kadrolarına da başvururken aynı sorunla karşılaşmaz mıyım? Beni en kısa zamanda bilgilendirirseniz çok memnun olurum.

  63. kulturelbellek 30 Ağustos 2013 at 07:22 - Reply

    Merhaba; Hayırlı olsun. Türk Halkbilimi bölümü başka üniversitelerde de var. Doktoraya başvurduğunuzda başka üniversitelere de başvurabilirsiniz. Araştırma görevlisi konusunda ise biliyorsunuz tanıdığınız birileri varsa işiniz kolay yoksa kimse ne bilgiye bakıyor, ne puana. Türk Halkbilimi bölümündeki araştırma görevlilerini arayıp net bilgilere de ulaşabilirsiniz. Biliyorsunuz doktora programları sürekli değişiyor. Şimdiden hayırlı uğurlu olsun.

  64. onur 10 Eylül 2013 at 20:31 - Reply

    merhaba.verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.gazi üniv. yüksek lisans yapmak sizce mantıklı mı?teşekkürler

  65. kulturelbellek 12 Eylül 2013 at 08:11 - Reply

    Merhaba. Çok özür dilerim. Dikkatsizliğim nedeniyle mesajınızı çok geç gördüm. Sorunuza kesin bir cevap vermek zor. Sevdiğiniz ve başarılı olabileceğiniz bir alanda her türlü girişimde bulunabilirsiniz.

  66. onur 14 Eylül 2013 at 18:53 - Reply

    türk halk bilimi bölümünün ileri ki dönemlerde kadro da yer alma şansı ya da yayılma durumu var mı peki? teşekkürler

  67. kulturelbellek 14 Eylül 2013 at 20:20 - Reply

    Kadro diyorsanız. Kültür ve Turizm bakanlığı sanırım bu yıl 5 kadro açmıştı. Üniversitede kalmak anlamında soruyorsanız. Bu iş biraz zor.

  68. emrah 26 Eylül 2013 at 18:44 - Reply

    bir insan sırf boşta kalmamak için bu bölümü tercih eder mi ?

  69. kulturelbellek 26 Eylül 2013 at 18:57 - Reply

    Sorunuzu anlamadım. Biraz daha açık yazarsanız cevap verebilirim.

  70. berfin 30 Eylül 2013 at 17:43 - Reply

    Merhabalar ben ek yerleştirmelerde şuanda türk halk bilimi tercihi yapıyorum.Fakat gelecek konusunda çok kaygım var acaba pedegojik formasyon alarak edebiyat öğretmeni olunabiliniyormu ?

  71. murat cumakuliyev 22 Ekim 2013 at 12:15 - Reply

    internet sayfalari uzerinden Hacettepe,Tarih bolumu ile ilgili herhangi bir bilgi almak oldukca zor.Cunku bu alandan mezun olanlar kendilerini okudugu alandan uzak tutuyorlar.Ben yillardir universite arkadashlarimi ariyorum .fakat bir kishiyi bile bulamiyorum.Sitenizi chok begendim we bundan sonra sizinle ilishkide olacagim.Murat Cumakuliyev.Hacettepe Tarih mezunu,Ish adami,Turkmenistan. mjumakulyyew@mail.ru

  72. halkbılımcı 06 Aralık 2013 at 16:44 - Reply

    mrb ben gazi unı thb 2 sınıf ogrencısıyım bolumu yazmayı dusunen arkadaslarım tavsıyem yazmayın yazarsanızda cok calısın unıverstedede kalın devam edıyorum ama okl bıtınce ne olacagımız bellı degıl varsayımlarla olmaz gercekcı olun lutfen gordugumuz uzere bolumu okumakta zor bıtırmekte ıs bulmakta sırf bu sacma saban yorumlar uzerıne yazdım thb sımdı cok pısmanım okulu bırakmayı dusunuyorum ama bırakıp ne yapacam 2 sene kayıp

  73. tugce 28 Haziran 2014 at 06:25 - Reply

    ts1 90 bin turk halkbilimi gelir mii? 81 bim ile almis en son ama puanım aynı 81 bin ile giren kişiyle.?

  74. esra 28 Haziran 2014 at 17:29 - Reply

    arkadaslar THB ilk mezunlarindan biri olarak yaziyorum bolumu gonul rahatligiyla tercih edebilirsiniz adminin de dedigi gibi kendinizi gelistirmeniz lazim. Ayrica biz okurken hocalarimiz bizi yeteri kadar yonlendirmediler bu site sizlere yardimci olur. MEB yurtdisi bursiyeri olabilir yurtdisinda master+ pHD yapabilirsiniz. MEB karsiliksiz burs veriyor bolumde basarili olun bitirip dil sinavina girin ve bursa basvurun derim. Genellikle ODTU Bilkent gibi unv. ogrenciler bu burstan haberdar ve kullaniyorlar diger devlet unv. gidenler 4 yil okuyup memur olma derdinde hocalarda pek onemsemiyo acikcasi dikkate almanizi oneririm. eger ilgilenir ve sorulariniz olursa cevaplamaya calisirim cunku esim MEB bursiyeri ve Amerika da ogrenci

  75. Halkk 01 Temmuz 2014 at 01:42 - Reply

    Ankara-gazi-hacettepe arasındaki farklar nedir? Bir de ben bu bölümü sırf ilgi alanım diye yazıyorum işsizliği insanların kendisi yaratır

  76. elif 03 Temmuz 2014 at 12:24 - Reply

    formasyon bir ara kalkmıştı şimdi geri geldi . bu bölümü bitirenler formasyon alıp öğretmen olma ihtimali bu durumda geçerli mi

    • kulturelbellek 03 Temmuz 2014 at 14:43 - Reply

      Türk halkbilimi öğrencileri için formasyon verilmeye başlandı.

      • Cem 06 Temmuz 2014 at 13:09 - Reply

        Bu formasyon Edebiyat ögretmenligiyle mi ilgili yoksa ilkokulda seçmeli olan dersin zorunlu olması gibi bir şey mi?

        • kulturelbellek 06 Temmuz 2014 at 16:47 - Reply

          Formasyon Edebiyat Öğretmenliği ile ilgili.

  77. Oğuz 07 Temmuz 2014 at 22:11 - Reply

    Merhaba.Eğer bu bölümü kazanır gidersem ben okurken formasyon kaldırılırsa ben formasyon alıp edebiyat öğretmeni olabiliyor muyum yoksa olamıyor muyum?

    • kulturelbellek 08 Temmuz 2014 at 07:19 - Reply

      Merhaba. Öğretmen olabilmeniz için formasyon şart. 4 yıl boyunca bu ülkede çok şey değişir.

  78. meraklı kişilik 08 Temmuz 2014 at 01:41 - Reply

    merhabalar bu sene lys bitti ve de dün seçimler başladı ve artık sıra bizde ve bu bölümle ilgili tam olarak hala kafamda boşluklar var.. Halk bilimi bölümünü bana kısaca tanımlayacak olursanız bu nasıl olur ? Öğrenciyken yapılması gerekenler nelerdir bundan kasıt rahat bir öğrencilğin yanında kendimizi geliştirmek için genel kültürü geliştirmek bu bölüm için uygun olacak gibi ? Ve de en merak ettiğim ve ilgilendiğim şey Reklamcılıkta ki yeri reklamcılık yazmışsınız fakat bu bölümden gerçekten işe alanlar var mı bilginiz var mı ? Aklım bu boşluklar dolarsa daha anlamlı hale getirecek bu bölümleri.. şimdiden teşekkürler

    • kulturelbellek 08 Temmuz 2014 at 07:03 - Reply

      Merhaba tüm sorularına cevap vermeye çalışayım. Sizin Halkbilimi veya Türk halkbilimi dediğiniz şey özünde Kültür’dür. Kültür de bir insanın doğumundan ölümüne kadar hayatını kapsar. Yemesi, içmesi, giymesi, eğlenmesi, vb bir çok şey kültürünün bir parçasıdır. Yani halkbilimi diyince aklınıza kültür gelsin. Kültür bir okyanus. Öğrenciyken yapılması gerekenleri izin verirseniz bir yazı konusu içerinde anlatayım.? Günümüzde sıradan bir üniversite mezunu olma devri kapandı. Öğrenciyken dil konusunda elinizden geleni gayreti gösterin. Kendinize bir blog sitesi açıp yazı yazmaya başlayın. Bunun ne kadar önemli olduğunu şu anda hiçbir Türk Halkbilimi, Halkbilimi öğrencisi hocası farkında değil. Yani yapmanız gereken ilk işlerden biri interneti verimli kullanmak olmalı. Daha farklı bir ifadeyle yaptığınız çalışmalar insanlara ulaşmıyorsa günümüzde yapılmamış demektir.

  79. meraklı kişilik 08 Temmuz 2014 at 02:57 - Reply

    Evet kimsenin sormadığı en önemli soruyu sormak istiyorum.. cevap vermenizi canı gönülden istiyorum.
    Siz bu bölümü okudunuz evet ama pekala siz şuan ne iş yapıyorsunuz ne oldunuz mezun olunca bize bu bölümü evet çok güzel anlatıp övüyorsunuz fakat bu derece bölümü seven ve kendinizi geliştirin diyen kişi siz ne oldu ? bunu gerçekten merak ettiğim ve önem verdiğim için soruyorum

    • kulturelbellek 08 Temmuz 2014 at 07:18 - Reply

      Kafanıza takılan her türlü soruyu sorabilirsiniz. Bana en çok sorulan sorulardan biri budur. Efendim siz ne iş yapıyorsunuz? Ben sağlık sektöründe çalışıyorum. Bu ülkede mezun olduğu alanla ilgili çalışma alanı bulan çok az kişi var. Asıl sorulması gereken sor şu olmalı? Her gün değerlerin yozlaştığı bir toplumda halk kültürü değerli mi değersiz mi?

  80. meraklı kişilik 08 Temmuz 2014 at 12:24 - Reply

    cevabınız için teşekkür ediyorum :) aklıma yatmaya başladı size de sordum soracaklarımı bakalım galiba tercih listemde yer alacak hacettepe :)

    • kulturelbellek 08 Temmuz 2014 at 12:42 - Reply

      Şimdiden hayırlı olsun. Sonucu da yazarsanız sevinirim. Meraklı Kişilik :)

  81. Oğuz 08 Temmuz 2014 at 12:33 - Reply

    Sorumu yanlış sormuşum.Ben kazanırsam benim dönemimde formasyon mevcut.Ben 2.veya 3.sınıfı okurken formasyon kaldırıldı.Bu beni vurur mu? Yani edebiyat öğretmeni olmama engel olur mu?

    • kulturelbellek 08 Temmuz 2014 at 12:45 - Reply

      Sizin hangi dönemde kazandığınız önemli değil. Ne zaman kaldırılırsa o zaman herkesi etkiler. Formasyon alamazsanız evet edebiyat öğretmeni olamazsınız.

  82. Oğuz 08 Temmuz 2014 at 12:40 - Reply

    Ve siz hangi üniversitede okudunuz.Kaç mezunusunuz?

  83. Oğuz 08 Temmuz 2014 at 12:55 - Reply

    Ben de Hacettepeyi yazıyorum tercihlerim arasına.Bakalım inşallah hayırlısı olur.Teşekkürler cevaplarınız için.

  84. Uykucu 09 Temmuz 2014 at 10:13 - Reply

    Merhaba bu sene tercih yapacağım ve türk halkbilimi yazmayı düşünüyorum fakat aklımda tarih ve sanat tarihi gibi bölümler de var.Ben genelde batı kültürüne daha yakınım yani hiç türk filmi izlemem hep yabancı film-dizi izler ve müzik dinlerim.Çok hareketli bir yapım da yok.Sizce bu bölümü yazmalı mıyım,Yani bölüme alışır mıyım?Ve tarih ve sanat tarihi gibi bölümler hakkında ne düşünüyorsunuz?Son olarak da radyo sinema veya gazetecilik okumajk istedim ama bu bölüm biraz alakalı sizce yazayım mı

    • kulturelbellek 09 Temmuz 2014 at 12:00 - Reply

      Merhaba. Ben olsam Tarih bölümünü kesinlikle yazmam. Ülkemizde zaten çok fazla Tarih bölümü mezunu var. Sanat tarihi bölümünü de yazmam. Yine sözel bölümlerde tercih yapacak çok fazla alan olmadığı için yıllardır bu bölümlerden mezun olan çok fazla arkadaşımız oldu. Bu iki bölümde 4 yıl boyunca alacağınız derslerin içeriğini zaten Türk Halkbilimi bölümünde göreceksiniz.

      Kendi özellikleriniz ve ilgili alanlarınız üniversitede bölüm seçerken sizin en önemli kriteriniz olsun. Türk kültürünü merak ediyorsanız. Araştırmacı bir kişiliğe sahipseniz, okumayı seviyorsanız bu bölümü tercih edin. Türk filmini sevmiyor olabilirsiniz, türk halk müziği de dinlemiyor olabilirsiniz fakat bunlar sizin bu bölümü sevmeyeceğiniz anlamına gelmez. Mutlaka seveceğiniz bir ders sizin ilgi alanıza giren bir uygulama olacaktır. Yani kendinizi sınırlandırmayın.

      Radyo Sineme ve Tv bölümü için şunu söyleyeyim. Bizde medya sektörü birilerinin elinde. Bunların kim olduğunu az çok bilirsiniz. Belki yerel bir tv kanalında, gazete de asgari ücretle çalışabilirsiniz.

  85. Uykucu 09 Temmuz 2014 at 12:10 - Reply

    Cevabınız için teşekkürler.Peki diyelim radyo sinema okumadım bu bölümü okudum.Yine böyle tv kanallarında asgari ücretle mi çalışırım yoksa daha iyi avantajlarım olur mu.Bu arada sağlık sektöründe çalışıyorum diye yazmışsınız.Sağlık sektöründe halkbiliminden mi iş buldunuz yoksa kendi alanınızın mesleğini yapmıyor musunuz.Eğer cevap verirseniz bir başka sorum da ankara üniversitesi sadece halkbilim yazıyor yani türk halkbilim olarak yazmıyor acaba gazi ve haccetttepe den farkı var mıdır.Yoksa hepsi aynı kapıya mı çıkar.

    • kulturelbellek 09 Temmuz 2014 at 13:43 - Reply

      Bizim ülkemizde iş bulabilirseniz ne iş olursa yaparsınız. Sizin bölümünüze filan kimse bakmaz. Belirli bir alanda uzmanlaşmaktan başka çareniz yok. Sağlık sektöründe iş bulmamın tabiki bölümle bir alakası yok. Sadece özel yeteneklerimle alakası var diyelim.

      Türk halkbilimi daha çok uygulama ve araştırmaya yönelik bir bölüm. Halkbilimi bölümü ise daha çok teorik olarak dersler işleniyor.

  86. Uykucu 09 Temmuz 2014 at 14:54 - Reply

    Gazi üniversitesi mezunu olduğunuz için sorayım.Gazi üniversitesini mi ilk sıraya yazayım yoksa hacettepe mi.Zaten 3. sıraya ankara halkbilim koyacağım ama ilk 2 yi nasıl sıralıyım.Hangisi daha iyi eğitim veriyor yani hangisi daha iyi.Bir fikir verirseniz sevinirim.Bu arada halkbiliminden mezun olduktan sonra bu bölümden iş bulmak istiyorum.Bu bölümden herhangi bir özel yetenek geliştirebilir miyim acaba?Mesela ben medya ve reklamcılık alanından bu bölümle iş bulabilir miyim?Bu arada siz bu bölümden iş bulamadığınız için mi sağlık seçtiniz yoksa halkbiliminden pişman olup sağlık alanında çalışmayı mı tercih ettiniz?Çünkü bu bölümle ilgili hala tereddütlerim var :)

    • kulturelbellek 09 Temmuz 2014 at 17:24 - Reply

      İlk sıraya hangisini istiyorsanız aklınıza yatıyorsa onu yazın. Zaten tercihler konusunda sizin hangi sıraya yazdığınızdan çok o bölümü tercih edecek kişi sayısı önemli. Yani bu ilk sıraya yazmış daha çok istiyor gibi bir durum söz konusu değil. O bölümü tercih edecek kişilerin durumu önemli. Ben olsam halkbilimi bölümünü yazmam.

      Medya ve Reklamcılık alanında iş bulabilir misiniz bu tamamen size bağlı. Bu alanda yoğunlaşır kendinizi ispat ederseniz neden olmasın.

      Bizim zamanımızda türk halkbilimi öğrencileri formasyon alamıyordu. Folklor araştırmacısı olarak atanamıyordu. Bu haklar olsaydı bizde mücadelemizi verirdik. O yüzden sağlık sektörünü seçtim.

      Türkiye’de mezun olduğunuzda hemen iş bulabileceğiniz alan bulmanız zor. Bugün çok gözde meslekler olan matematik öğretmenleri, İngilizce öğretmenleri, sınıf öğretmenleri, atanabilmek için yıllardır bekliyor.

  87. Uykucu 09 Temmuz 2014 at 22:43 - Reply

    Verdiğiniz cevaplar için teşekkürler.Bu arada halkbilim yazmam demişsiniz.Bunu ankara halkbilimi kastederek mi söylediniz yoksa normal gazi veya hacettepede olan türk halkbilimi için mi söylediniz tam net anlayamadım.Bir de siz belki bilirsiniz halkbilimi yazan çok kişi oluyor mu genelde siz ilk sıraya mı yazmıştınız.

    • kulturelbellek 09 Temmuz 2014 at 23:25 - Reply

      Türk halkbilimi bölümü için değil. Halkbilimi bölümü olan üniversiteler için söyledim. Bu bölümü yazan çok kişi olacaktır. Zaten yazacak fazla bir bölüm bulunmuyor. Benim sanırım 6 tercihimdi. İlk tercihlerim gazetecilik, halkla ilişkiler ve radyo sinema tv. Sizin bu bölümde okumanızı isterim çünkü araştırmacı bir kişiliğiniz var. Bu çok önemli bir özellik.

  88. Uykucu 10 Temmuz 2014 at 00:48 - Reply

    Haklısınız gerçekten araştırma yapmayı seven bir insanım.Sürekli olarak interneti araştırmak için kullanırım.Bu sayede kimsenin öğrenmek bile istemeyeceği şeyleri bile öğrendim.Yani evet araştırmacı bir yönüm var.Benim sıralamam da puanım da tutuyor türk halkbilimine gazi ve hacettepeyi yazacağım.Dediğinz öneriyi dikkate alarak ankara halkbilim yazmaktan vazgeçtim.Lakin ilk 2 sırayı gazi ve hacettepe yazmayı düşünyorum.Sizce onlara öncelik verip ilk 2 sıraya yazarsam bu bölümü kazanma olasılığım yüksek mi?Çünkü dediğim gibi bölümler puanımın ve sıralamamın çok altında.

    • kulturelbellek 10 Temmuz 2014 at 08:10 - Reply

      Kısa ne ve net yazayım bu konuda tahmin yapmak zor. Ama tercih listesini elinize aldığınızda okumayacağınız bir bölüm yazmayın. Hangisi gelirse gelsin severek ben bu bölümü okurum diye düşünün. Allah vere de şu bölüm gelmese dediğiniz bölümlere tercih listesinde yer vermeyin.

  89. Uykucu 10 Temmuz 2014 at 10:53 - Reply

    Şimdi çok fazla seçeneğim olmayacak.Çünkü sözelden yazacağım.Bu süreçte yazacağım en iyi bölüm bence türk halkbilimi olacak.Siz ne düşünüyorsunuz.Çünkü araştırma gibi işler bana ağır gelmiyor yani severek okurum diye düşünüyorum.Bunun haricinde tarih ve sanat tarihi bölümleri var.Bu bölümleri yazacağım.Geri kalan gazetecilik gibi bölümleri aşağılara ikinci öğretim olarak yazacağım.Zaten böyle yapmaktan başka çarem yok.Bölümlerle ilgili zaten pek bir bilgim yok.Türk halkbiimi ilgi çekici geldiği için yazacağım.Yabancı kültüre yakınım bir de kendi milletimim kültürünü öğrenirsem bana çok şey katacağını düşünüyorum.Teşekkürler

    • kulturelbellek 10 Temmuz 2014 at 12:23 - Reply

      Sözel bölümlerde içersin de bence en iyi bölüm diyebilirim. Kendi kültürünüz tanısanız hayran kalırsınız. Batı kültürünün özünde zaten türk kültürü var. Bizden aldı süsleyip bize satıyorlar.

  90. Uykucu 10 Temmuz 2014 at 10:56 - Reply

    Bu arada hep atanmadan bahsetmişsiniz bu bölümde atama beklemeden normal iş başvurusu ile de bir iş bulunabilir mi

    • kulturelbellek 10 Temmuz 2014 at 12:18 - Reply

      Üniversite okumadan da iş bulabilirsiniz. Ama çalışma şartları, verilen ücret sizi ne kadar memnun eder orası biraz düşündürücü.

  91. Uykucu 10 Temmuz 2014 at 19:13 - Reply

    Gazi üniversitesinde okuduğunuz için sorayım.Nasıl bir üniversite.Eğitimi iyi mi.Okul ortamı filan iyi mi?

    • kulturelbellek 11 Temmuz 2014 at 06:30 - Reply

      Ortamı gidince görürsünüz :) Türki’nin köklü üniversitelerinden biri fakat köklerinden biraz kopmuş gibi.

  92. gizem 11 Temmuz 2014 at 14:31 - Reply

    bana yardım edin çok kararsızım.çevremdekiler radyo tv de ısrar ediyor. Ben deli gibi türk halkbilimi istiyorum. İş imkanlarınn aynı olduğunu düşünüyorum ne yapmalıyım?

    • kulturelbellek 11 Temmuz 2014 at 15:07 - Reply

      Sizin okuyacağınız bölümü başkalarının seçme hakkı olamaz. Sevdiğiniz, okumak istediğiniz yerleri yazın.

  93. gizem 11 Temmuz 2014 at 17:29 - Reply

    Bende içlerine sindirmeye çalışıyorum.onların istediği bölümù okuyup pişman olmaktansa kendi istediğimi yapıp sonucuna katlanırım. Peki ben sıralamada hacettepe, ankara, gazi olarak sıralamayı düşünüyorum bu sıralama ne kadar sağlıklıve hacettepe nin ilk tercih olup tutması durumunda bursun 3 katını kullandırdıklarını okudum. Bu konuda bilginiz var mı?

    • kulturelbellek 11 Temmuz 2014 at 19:17 - Reply

      Hacettepe bursları konusunda bilgim yok. Tercihleriniz de bence Hacettepe, Gazi yazın. Ankara yazmayın derim.

  94. Uykucu 11 Temmuz 2014 at 20:55 - Reply

    Gizem sana tavsiyem radyo tv yi daha aşağılara yaz.Çünkü gerçekten işsizlik çok o sektörde.Bir tanıdığım radyo sinema televizyon bitirdi.Şimdi işsiz iş arıyor o da kendi bölümünden değil çünkü ordan ümidi kesti.4 sene sonra durum ne olur bilemeyeceğim.Ama zaten türk halkbilimi de medyayla alakalı ve radyo tv den daha aktif ve seçenekli diye düşünüyorum.Bence radyo tv sonlara doğru yazsan daha iyi olur benim tavsiyem bu.Mesela beN sonlara gazetecilik yazdım.Fakat fazla seçeneğimiz olmadığı için sözelden ben ankara halkbilim de yazdım.

  95. gizem 14 Temmuz 2014 at 23:29 - Reply

    tercihlerimi yaptım :) hacettepe, gazi, ankara olarak sıraladım. Radyo tvden tek terch yaptm. Birde gazetecilik ve felsefe yazdım. Yardımlarınız , önerileriniz ve uyarılarınız için çok çok teşekkür ederim :)

    • kulturelbellek 15 Temmuz 2014 at 06:36 - Reply

      Şimdiden hayırlı olsun. Yardımım olduysa ne mutlu bana. Tercih sonuçlarını da yazarsanız sevinirim. İyi Günler

  96. betül 16 Temmuz 2014 at 10:05 - Reply

    iyi günler ben de tercih yapıyorum halkbiliminin iş imkanları hakkında fazla bilgim yok kararsızım bi de sizce en iyi bu bölüm hangi üniversitede eğitim veriyor ?

  97. Uykucu 23 Temmuz 2014 at 16:16 - Reply

    Hacettepe üniversitesi Türkhalkbilimi kazanmışım.Çok sevindim gerçekten.Beni bu sitede türk halkbilimi hakkında bilgilendirenlere çok teşekkür ederim.Bu arada bu sene hacettepe türk halkbilim kazanan varsa yazabilir mi?

    Hayırlı uğurlu olsun. Şimdiden başarılar dilerim.

    • gizem 23 Temmuz 2014 at 19:53 - Reply

      hacettepe türk halk bilimi :)

  98. Cem 23 Temmuz 2014 at 18:30 - Reply

    Hacettepe Türk Halkbilimciler yakın olsun, sınıf arkadaşıyız artık :’)

  99. nur 24 Temmuz 2014 at 09:32 - Reply

    Gazi Üniversitesi Türk Halkbilimi :)

    • kulturelbellek 24 Temmuz 2014 at 10:34 - Reply

      Hayırlı olsun. Başarılar diliyorum.

    • Gökhan 24 Temmuz 2014 at 22:45 - Reply

      Gazi ünüverstesi t.halk bilimi :) doğrusu ankarada okumak için yazdım ama araştırdıkça güzel gözükmeye başlıyor. hadi hayırlısı

  100. Uykucu 24 Temmuz 2014 at 10:12 - Reply

    Hepimize hayırlı uğurlu olsun inşallah.Bu arada çok doğru türk halkbilimciler yakın olmalı birbirine,arkadaş olmalı ki millet türk halkbiliminin varlığını anlasın.Bir de sınıf arkadaşıyız ama sınıflar derslere göre değişmiyor mu o konuda bir bilgisi olan var mı

    • kulturelbellek 24 Temmuz 2014 at 10:36 - Reply

      Hepiniz birinci sınıf olacağınız için dersler değişmez. Ama ikinci sınıfta okuyan arkadaşlarınıza göre dersleriniz tabi ki farklı olacaktır. Her konuda site üzerinden destek almaya devam edebilirsiniz.

  101. neslihan 24 Temmuz 2014 at 11:38 - Reply

    ben cumhuriyet üniversitesi türk halk bilimini kazandım yardımcı olabilirmisinz sizce nasıl

    • kulturelbellek 24 Temmuz 2014 at 11:58 - Reply

      Hayırlı olsun. Hangi konuda yardımcı olmamızı istersiniz.

  102. Uykucu 24 Temmuz 2014 at 12:47 - Reply

    Benim kafama takılan bir şey var.Türk halkbilimde 1 sene de ingilizce hazırlık varmış.Yani 5 seneymiş.Bu bilgi doğru mudur?Eğer doğruysa 1 sene ingilizce hazırlık okumalı mıyız.Bunu sadece kendim için değil hacettepe kazanan türk halkbilimciler için söyleyeyim.Çünkü hacettepede böyle birşey varmış.Bir bilgilendirebilir misiniz.

  103. Uykucu 24 Temmuz 2014 at 16:16 - Reply

    Arkadaşlar Hacettepe ye bağlı beytepe yurdu varmış.Buraya başvuru yapmayı düşünüyor musunuz?Yoksa özel yurtlar daha mı iyidir.Önerileriniz neler?

  104. nur 26 Temmuz 2014 at 10:30 - Reply

    benim türk halkbilimi için merk ettiğim tek şey şuanda formasyon geldi türk dili ve edebiyatı öğretmeni olabiliyoruz ama türkolog ünvanı veriliyor mu acaba ?

    • kulturelbellek 26 Temmuz 2014 at 13:19 - Reply

      Türk halkbilimi mezunları mezun olunca Folklor araştırmacısı ünvanı alır.

  105. Oğuz 26 Temmuz 2014 at 13:59 - Reply

    Gazi üniversitesi türk halk bilimi kazandım. Yatay geçişle hacettepeye geçiş imkanı var mı? Bir de şu an ki durumla edebiyat ogretmeni olabiliyoruz degil mi?

    • kulturelbellek 26 Temmuz 2014 at 15:42 - Reply

      İki üniversite arasında bir fark yok. Ama yüksek lisansınızı başka bir üniversite de yapabilirsiniz. Evet edebiyat öğretmeni olabiliyorsunuz.

  106. oğuz 26 Temmuz 2014 at 15:55 - Reply

    Ne yapmak gerekiyor oraya geçmek için ?

    • kulturelbellek 26 Temmuz 2014 at 18:58 - Reply

      Gazi Üniversitesinde okursunuz. Yüksek lisansınız Hacettepe üniversitesinde yaparsınız. Başka türlü geçme şansınız olmaz. Neden böyle bir şey istiyorsunuz?

  107. Cem 28 Temmuz 2014 at 14:09 - Reply

    Acaba yan dal olarak reklamcılık yapabilecek miyim? Reklamcılık dersi alınıyor değil mi?

    • kulturelbellek 28 Temmuz 2014 at 20:15 - Reply

      Reklamcılık diye ayrı bir ders yok. Kültürel Animasyon tasarımcılığı dersi var. Bu derste reklam ile ilgili bilgiler öğretilecektir diye düşünüyorum. Reklam sektörü çok güzel bir sektör bu bölümde okuyacaksınız kesinlikle böyle bir alan belirleyip bu alanda çalışmalara ağırlık verin.

  108. Cem 29 Temmuz 2014 at 11:13 - Reply

    Yani Türk Halkbiliminde bu sektörle ilgili bir yan dal yapma durumu var mı?

  109. gizem 29 Temmuz 2014 at 16:32 - Reply

    üniversiteler için ön kayıt durumu varmış.hacettepe için baktım bulamadım bilgisi olan var mı bu konuda?

  110. Cem 30 Temmuz 2014 at 15:06 - Reply

    Hacettepe ön kayıtları 1-2-3-4-5 Eylülde. Bizim için (Edebiyat Fakültesi) 4 Eylülde arkadaşlar.

  111. gizem 31 Temmuz 2014 at 14:00 - Reply

    teşekkürler cem :)

  112. Hilal 03 Ağustos 2014 at 09:15 - Reply

    Merhaba ben de hacettepe türk halkbilimini kazandım.Bende aslında edebiyat üzerine okumayı istemiştim.Duyduğuma göre formasyon alınıyor galiba.Ilk başta biraz tereddütluydum ama yorumlarinizi okuyunca iyiki bu bölümü kazanmışim dedim.Benim için tek sıkıntı kalacak yer olması bana bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.

    • kulturelbellek 04 Ağustos 2014 at 06:53 - Reply

      Merhabalar öncelikle hayırlı olsun. Üniversiteye yeni başlayan öğrenciler için kalacak yer herkes için sorun olmuştur ama endişelenmeyin. Ankara da bir çok yurt bulunmaktadır. Yurt çıkmamış olsa bile 2 hafta içerisinde yurtlar kesinleşiyor. Ayrıca özel yurtlar da bulunuyor. Ben 4 yıl boyunca cebeci yurdunda kaldım. İlk zamanlar ise Tahsin Banguoğlu yurdun da bir süre kaldım. Dediğim gibi kafaya takmayın. Her zaman içinde kapımız Türk Halkbilimi ailesine sonuna kadar açıktır.

  113. gamze 04 Ağustos 2014 at 13:13 - Reply

    bende cumhuriyet üni. türk halk bilimi kazandim sinif arkadaşı ariyorummmm………:-)

    • kulturelbellek 05 Ağustos 2014 at 06:36 - Reply

      Az kaldı yakında tüm arkadaşlarınızı tanırsınız.

  114. Hilal 04 Ağustos 2014 at 16:02 - Reply

    Çok teşekkür ederim ben de kyk ya başvurdum yurt için onun çıkmasını bekliyorum eğer olmazsa ankaraya kayıt için geldiğimde yurtlara da bakma fırsatım olacak inşallah ben pek ankarayi bilmediğim için size sorma gereği duydum ilginiz için sağolun

    • kulturelbellek 05 Ağustos 2014 at 06:36 - Reply

      Ankara çok rahat bir şehir özellikle öğrenciler için. Aradığınız nere olursa olsun rahatça bulabilirsiniz. Bir hafta sonrada Ankara’da adres soranlar yer tarif edebilecek duruma gelirsiniz.

  115. funda 05 Ağustos 2014 at 11:25 - Reply

    Ben bu sene hacettepe üniversitesi nde Türk halk bilimi bölümünü kazandım. yorumları en başından beri okudum. şunu merak ediyorum sesimi nasıl duyurcam.nasil aktif olucam. medyada üniversitede neler yapabilirim mesela? bilgi verirseniz sevinirim.

    • kulturelbellek 05 Ağustos 2014 at 11:53 - Reply

      Öncelikle hayırlı olsun. Sizin gibi düşünen insanlar beni çok sevindiriyor. Bu soruları inananın bir çok kişi kendine sormuyor. Üniversiteyi kazandım iş bitti. Hayır iş yeni başlıyor. Kısa olarak en önemli şeyleri yazayım sonra da bunu inşallah bir yazı konusu yapalım. Türk Halkbilimi mezunlarının en büyük eksikliği dil konusunda oluyor. İlk olarak dil konusun halletmeye çalışın. İkincisi mutlaka kitap okuyun. Kendinize bir blog sitesi açın. Çok kolay yani facebook kullanmaktan bile daha kolay. Yazın. Türk halkbilimi bölümünde ilk ders bu şekilde bloğunuza yazılar yazın. Görünüşte çok basit bir iş gibi gelebilir fakat sizin gelişiminiz açısından çok faydası olacaktır. Bu bölümde okurken kendinize bir alan belirleyin. O alanla ilgili çalışmalara ağırlık verin. Daha net ifadeyle belirli bir alanda uzmanlaşmaya çalışın. Yine çok gereksiz olarak düşünebilirsiniz. Kariyer net, gibi iş bulma sitelerine üye olun. Kendiniz geliştirdikçe buralarda CV güncelleyin. Okul bitince iş aramayın onlar sizi arasın. Zor mu değil. İnsan isterse başarmayacağı şey yok. Ama gerçekten istemek ve çalışmak gerekiyor.

  116. funda 05 Ağustos 2014 at 11:35 - Reply

    Size özelden de ulaşmak istiyorum mümkün mü?

    • kulturelbellek 05 Ağustos 2014 at 11:56 - Reply

      Siteye canlı destek bölümü ekleyebilirim buradan sormak istediklerinizi sorabilirsiniz. Hemen ekliyorum.

  117. funda 05 Ağustos 2014 at 12:59 - Reply

    Benim mesajlarım geliyor mu çevrimiçi destekten. Sizi faceden ekleyebilir miyim?

    • kulturelbellek 05 Ağustos 2014 at 13:15 - Reply

      Facebook hesabım var fakat kapalı. Tekrar da açmak istemiyorum açıkçası. Canlı destek bölümünden bir daha dener misiniz?

  118. Gamze 05 Ağustos 2014 at 16:10 - Reply

    benim el becerim çok iyi gazete dergi ve kitap okumayi seviyorum ayni zamanda sözel zekayim ama okul bitince sadece edebiyat öğretmenliği yapacagim inş. ayrıca herkes ya hecettepe yada gazi cumhuriyetten kimse yok mu yazan olursa sevinirim

  119. begüm 09 Ağustos 2014 at 16:21 - Reply

    mezun olduktan sonra hemen iş bulabilirmiyim acaba teşekkürler…

  120. Cihad 15 Ağustos 2014 at 04:23 - Reply

    banada cumhuriyet üniversitesi çıktı. Oradan Ankaraya yatay geçiş yapabilir miyim.

    • kulturelbellek 15 Ağustos 2014 at 06:56 - Reply

      Hayırlı olsun. Bu tür geçişler var mı bilmiyorum. Olsa bile sanırım yüksek notlar almanız gerekecek.

  121. omid haghighat 17 Ağustos 2014 at 17:02 - Reply

    Merhaba sevgili arkadaşlar
    ben İran’dan geldim ve İzmirde yüksek lisans okucam . yalnız biraz Türk halk bilimi seçmek için şüphem var . zatan benim amacım doktoraya kadar bir bölümü okumaktır . peki size göre bu bölüm akademik olarak yada uluslararası ünlü bir bölüm mü ? burs verilirler mi ? yada Türkiye’de iş fırsatı var mı ?
    Teşekkürler

Lütfen Yorumlarınızı Eksik Etmeyin

Yorumlarınızı Türkçe kurallarına uygun olarak yazın.En az bir cümle oluşturacak şekilde yorum yapın ! Aksi takdirde boş yere yorum yapmış olursunuz*

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin